Районний електронний збірник матеріалів до І уроку. Парокінна Г.П., учитель початкових класів Підвисоцької ЗШ ім.Т.Г. Шевченка, "Людина створена для того, щоб робити добро".

11.07.2014 20:56

Парокінна Г.П., учитель початкових класів Підвисоцької ЗШ ім.Т.Г. Шевченка.

Тема: «Людина створена для того, щоб робити добро»

Мета уроку: формувати соціально позитивні стереотипи поведінки, виховувати соціально активну особистість, здатну мислити, бережливо ставитися до людей і самої  себе.

 

Обладнання: картини образотворчого мистецтва  Тарнавського М.Ф., його портрет, демонстраційні картки професій, аудіозапис пісні, піктограми настрою.

Хід уроку

І Організаційна частина

Звучить пісня « В гостях у казки»

Учитель: Діти, у нас сьогодні незвичайний урок. Озирніться довкола. Що ви бачите на стінах нашої класної кімнати?

Відповіді дітей( картини із зображенням казкових героїв)

Учитель : Так. Нам з вами пощастило навчатися в кімнаті, яка називається кімната-казка.

ІІ Психологічна хвилинка

Який у вас настрій? Якщо гарний – посміхніться до свого товариша. Я теж посміхаюся вам, а ви – мені.

Що нам дає посмішка? У чому її сила?

(орієнтовні відповіді: може поліпшити наш настрій, може зігріти душу)

Я прийшла до вас із гарним настроєм, тому що всіх вас люблю і хочу багато чого вас навчити. Який ви маєте настрій? Притисніть піктограми настрою до квітів на своїх галявинах ( Діти прикріплюють піктограми настрою до квітів).

Учитель : Дякую за гарний настрій.

ІІІ Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

 Сьогодні ми з вами поговоримо про людей, про професії  і про добрі справи та вчинки, які кожен з нас може зробити. Отже, тема нашого уроку -  «Людина створена для того, щоб робити добро».

IV Інтерактивна гра « Мікрофон»

Учитель : А що таке добро? Яких людей називають добрими?

(Орієнтовані відповіді: людей, які допомагають слабким, людям похилого віку, уміють втішити, не залишають друга в біді…).

− Чому добру людину називають сонечком?

(Орієнтовані відповіді: вона зігріває всіх навколо себе своїм теплим, лагідним серцем)

V Основна частина

Учитель: Сьогодні ми будемо говорити  з вами  про людину, яка теж зробила добру справу і результати цієї  праці кожного дня оточують нас. На стінах нашої класної кімнати ви бачите картини, які створив учитель образотворчого мистецтва Тарнавський Микола Францович. Він хотів створити  особливий світ для дітей, які заходять у цю кімнату-казку. Це світ в якому  добро завжди перемагає, тут завжди затишно і тепло для душі. Я б хотіла більше розповісти вам про цю людину.

Біографія

 Народився 26 січня 1953 року у селі Мечиславка Ульяновського району. Проживав у цьому селі до 1963 року. Закінчив десятирічку у нашому селі. Навчався після школи в Уманському ТУ №1, здобув спеціальність «Слюсар механоскладальних робіт». Працював у м. Харків до мобілізації до лав Радянської Армії. Повернувся до рідного села у 1973 році. У школі працював із 1978 по 2005 рік. Почав малювати у шкільному віці. Свій вільний час витрачав на малювання. Працював з душею і для душі. Після поїздки до Павлиша виникла ідея створення у нашій школі кімнати-казки. Кімнату уявив собі одразу і за підтримки директора, Томко Бориса Давидовича, ідея стала реальністю. Працював над картинами протягом року. До цього часу жалкує, що роботу не завершив. І до цього часу кожну вільну хвилину віддає своєму  життєвому хобі. .

 

Учитель: Що ви ще бачите у нашій класній кімнаті і хто все це створив?

Отже, все, що нас оточує, є результатом  людської  праці. У світі існує багато професій і кожна людина, яку б професію вона не обрала, прагне зробити добру справу, залишити по собі слід.

  Одна людина залишає по собі слід, який можна побачити, як Микола Францович. Вклад іншої вимірюється врятованими життями, чиїмись щасливими долями.

На дошці ви бачите картки із зображенням  людей різних професій.

 

 

     

  

Я пропоную вам створити «Ланцюжок добра» людей різних професій.

Робота в групах

Презентація

Учитель: Можливо, працю солдата зараз не видно, він не намалював картину, але, виконуючи свій обов’язок він зберіг мир; лікар врятував чиєсь життя; працю будівельника ми бачимо щодня. Це і наша школа, магазини, будинки, в яких ми живемо. Вклад учителя полягає у вихованні дітей, які виростуть добрими людьми, будуть дарувати тепло свого серця іншим. Праці учителя зараз не видно, але її результатом стане у майбутньому чийсь добрий вчинок, чиясь щаслива посмішка.

Дидактична гра «Люстерко майбутнього»

  Давайте уявимо, що у нас в руках люстерко майбутнього. Поглянувши в нього, кожен з нас побачить себе дорослим.  Ким же ви хочете стати і чому?

(Наприклад: Я хочу стати перукарем і робити гарні зачіски людям, щоб вони почувалися щасливими.  

Я хочу стати вихователем у дитсадку, щоб дарувати дітям свою турботу і тепло).

Підсумок уроку

          Що ж ви зрозуміли після цього уроку?

Виявляється, не тільки на уроці, а й кожної хвилини свого життя, роблячи свою улюблену справу, щось, що нам подобається, ми можемо робити добру справу не тільки для себе, для своєї сім’ї, але і для інших людей, для всієї країни.

 

Ти знаєш, що ти — людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя — єдина,

Очі твої — одні.

 

Більше тебе не буде.

Завтра на цій землі

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди—

Добрі, ласкаві й злі.

 

Сьогодні усе для тебе —

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба —

Гляди ж не проспи!

 

Бо ти на землі — людина,

І хочеш того чи ні —

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя — єдина,

Очі твої — одні.

 

Ось і закінчився наш урок. Всім дякую за приємне спілкування.